abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:18:10 #1
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534402
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.

Zo, weer iets wijzer geworden dit jaar.
F.K.A. SuperwormJim
pi_64534461
Google adoratie topique
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:19:58 #3
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534469
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:19 schreef Het_hupt het volgende:
Google adoratie topique
F.K.A. SuperwormJim
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 31 december 2008 @ 15:20:34 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64534497
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:18 schreef SuperwormJim het volgende:
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.

Zo, weer iets wijzer geworden dit jaar.
Idd, goed topic was dat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:23:51 #5
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534613
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes & de trompetzeenaalden. Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Fluitbekzeenaalden kunnen minstens anderhalve meter lang worden, exclusief die verlengde staartvinstralen die nog langer kunnen zijn dan die hele fluitbekzeenaald zelf.
Onthoud dat goed, want op het tentamen Dieren Met Een Fluit komt vast een vraag voorbij in de trant van: hoe onderscheiden fluitbekzeenaalden zich van trompetzeenaalden? Leg dat duidelijk uit (0,5 punt).
Fluitbekzeenaalden behoren tot de familie Fistulariidae. Er bestaat maar een dierkundig geslacht van fluitbekzeenaalden, het geslacht Fistularia. In het Engels worden fluitbekzeenaalden cornetfishes genoemd.
Fluitbekzeenaalden wonen & leven in de buurt van koraalriffen. Ze eten kleine visjes en ongewervelde dieren, zoals garnalen.
Deze vissen zijn dus zeer lang, maar tevens zeer dun, met een zeer uitgerekte lichaamsbouw. Qua vorm zou je ze het best kunnen vergelijken met een zwemmende zoutwaterbreinaald.
De fluitbek van de fluitbekzeenaald is opgebouwd uit beenstukken, net als bij andere vissen. Die vreemde fluitbek van die vreemde snuiter & rare niet-vogel van een fluitbekzeenaald fungeert als een soort vacuümpomp, waarmee deze vis zijn prooidieren als een soort stofzuiger naar binnen kan zuigen.
Er zijn slechts een viertal soorten fluitbekzeenaalden bekend, die geen van allen een Nederlandse naam hebben, omdat die verdomde biologen & ichtyologen te beroerd zijn geweest om fatsoenlijke namen voor fluitbekzeenaalden te verzinnen.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:24:22 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534632
F.K.A. SuperwormJim
pi_64534715
SuperwormJim dankje voor die informatie nu weet ik waar ik mijn werkstuk voor biologie over ga houden.
Fluitbekzeenaalden. Leuk wordt voor galgje trouwens.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:28:08 #8
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534749
Educatief topic
F.K.A. SuperwormJim
pi_64534827
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Educatief topic
idd TTT waardig
pi_64534839
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Educatief topic
Wat eten Fluitbekzeenaalden eigenlijk?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64534875
Fluitbekzeenaalden? Nee daar gaan we het niet over hebben!

Hendrik Lorentz dat is vanaf nu het gespreksonderwerp. Hendrik Lorentz, onze landgenoot, zulks een groot natuurkundige. En zo ondergewaardeerd in ons kleine kikkerlandje.

Lorentz deed vooral theoretisch onderzoek naar de elektromagnetische eigenschappen van materie: zijn elektronentheorie. Hij kwam tot de veronderstelling, dat de afmeting van voorwerpen beïnvloed wordt door hun snelheid (de Lorentzcontractie) evenals hun massa. Ook nam hij aan dat de lichtsnelheid de hoogst mogelijke snelheid is. Daarmee legde hij de basis voor de speciale relativiteitstheorie van Albert Einstein. Lorentz was de nestor van de natuurkundigen in zijn tijd: Einstein keek tegen hem op. De Lorentzkracht op een stroomvoerende draad of geleider in een magneetveld is naar hem vernoemd, evenals de Lorentz-Lorenz-formule voor de brekingsindex en de Lorentz-verdeling uit de statistiek.

In 1902 ontving Lorentz hier zelfs de Nobelprijs in de natuurkunde voor.

Adoreer hem hier.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_64534893
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:33:14 #13
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64534926
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:31 schreef LudoSanders het volgende:

Hendrik Lorentz dat is vanaf nu het gespreksonderwerp. Hendrik Lorentz, onze landgenoot, zulks een groot natuurkundige. En zo ondergewaardeerd in ons kleine kikkerlandje.

Lorentz deed vooral theoretisch onderzoek naar de elektromagnetische eigenschappen van materie: zijn elektronentheorie. Hij kwam tot de veronderstelling, dat de afmeting van voorwerpen beïnvloed wordt door hun snelheid (de Lorentzcontractie) evenals hun massa. Ook nam hij aan dat de lichtsnelheid de hoogst mogelijke snelheid is. Daarmee legde hij de basis voor de speciale relativiteitstheorie van Albert Einstein. Lorentz was de nestor van de natuurkundigen in zijn tijd: Einstein keek tegen hem op. De Lorentzkracht op een stroomvoerende draad of geleider in een magneetveld is naar hem vernoemd, evenals de Lorentz-Lorenz-formule voor de brekingsindex en de Lorentz-verdeling uit de statistiek.

Adoreer hem hier.
Dat is oud nieuws
Fluitbekzeenaalden zijn helemaal 2009!
F.K.A. SuperwormJim
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 31 december 2008 @ 15:33:15 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64534928
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:31 schreef LudoSanders het volgende:

Adoreer hem hier.
Topickaap
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64534952
Fijn dat ik dit aan de rand van 2008 nog even op pik
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64534962
Sorry hoor, maar fluitbekzeenaalden zijn bijlange niet zo origineel als het lancetvisje.

Het lancetvisje heeft geen wervels!
pi_64534973
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Topickaap
Scherp!

Ik typ straat.
pi_64534981
Heb je ze in 't echt gezien? Heb er zat gezien op vakantie in Egypte.

Mooie beesten
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:35:43 #19
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64535005
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:34 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Scherp!

[ afbeelding ]

+1 note voor jou!
F.K.A. SuperwormJim
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 31 december 2008 @ 15:36:42 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64535040
quote:

[..]

Scherp!

[ afbeelding ]

Oeh
Adoratie van een mod.
pi_64535051
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:34 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb je ze in 't echt gezien? Heb er zat gezien op vakantie in Egypte.
[ link | afbeelding ]
Mooie beesten
Boh jungske! Hoe kan zo'n stokvisje nu tegen de legendarsche Hendrik Lorentz op.

Hendrik Lorentz werd ook betrokken bij de plannen tot de bouw van de Afsluitdijk. Als voorzitter van de commissie voor de Zuiderzeewerken, die tot taak had de waterstromingen te berekenen die na de totstandkoming van de Afsluitdijk zouden optreden, leverde hij een belangrijke bijdrage door het oplossen van enkele technische problemen.
Ik typ straat.
pi_64535132
Tevens:

De vader en de grootvader van Hendrik Lorentz hadden een tuindersbedrijf aan de Velpersteenstraat, zoals de Steenstraat toen werd genoemd. Aan deze uitvalsweg van de stad bevond zich van oudsher een concentratie van tuindersbedrijven. De naam Tuinstraat als zijstraat van de Steenstraat herinnert daar nog aan. Zijn vader Gerrit Frederik Lorentz had in Arnhem een goede naam door de kwaliteit van de door hem verbouwde bloemkolen. De tuinderij lag aan de zuidzijde van de Steenstraat tussen de Boekhorstenstraat en de Spijkerlaan.
Ik typ straat.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:41:34 #23
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64535187

F.K.A. SuperwormJim
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 15:42:45 #24
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_64535224
De Zeenaaldachtigen (Syngnathiformes) vormen een orde van straalvinnige vissen. Vissen uit deze orde hebben langerekte, smalle lijven en een kleine kokervormige bek. Enkele groepen leven tussen het zeewier en zwemmen met hun lijf verticaal om op te gaan met de begroeing. De naam "Syngnathiformes" komt van het griekse syn, wat "met" betekent, gnathos wat staat voor "kaak" en het Latijnse forma, wat "vorm" betekent.
F.K.A. SuperwormJim
pi_64535292
quote:

[..]

Scherp!

[ afbeelding ]

Dankje voor het plaatje Ludo nu hoef ik dat niet meer op te zoeken. Ik moest namelijk nog een werkstuk maken voor geschiedenis. En ik heb besloten om het over Lorentz te gaan houden.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')